פלוטו בדלי (2023/24-2043/44) – אדם חדש בתוך דור!

פלוטו עבר למזל דלי ולמעשה "נולד מחדש" עם מעבר השמש עליו. ועם המעבר המיוחד הזה החלטתי לחזור אליכם לאחר תקופת מה שלא הייתי פעיל בתחום ולכתוב כמה מילים על המעבר.
אם כן, מדובר בכניסה השנייה של פלוטו לדלי (לאחר שכבר שהה שם בין מרץ ליוני בשנה שעברה). הפעם מדובר במעבר ארוך יותר עד ספטמבר (שם יחזור רק לביקור קצר במזל גדי לחודשיים וקצת) כשהכניסה האחרונה והסופית בהחלט שלו למזל דלי תהיה בנובמבר 24.

עובדה מעניינת היא שעל היום הראשון של פלוטו בדלי פוטרו בישראל 600 עובדים משתי חברות הייטק ישראליות, כשבעולם גוגל ואמזון מפטרות עובדים לטובת ה-Ai.

יש לציין שפלוטו יהיה בדלי במשך ה-20 שנים הקרובות (עד 2043-44), ולכן אני לא אתיימר לכלול את כל השינויים והתמורות שיחולו ב-20 השנים האלה, אבל מה שבטוח זה שהעולם לא יהיה אותו מקום כמו שהכרנו אותו לפני 2023. חשוב להבין שכניסת פלוטו לדלי אינה קשורה בהכרח לעידן הדלי (שלפי חישובים אסטרונומיים בכלל לא התחיל). אבל בהחלט נוכל לטעום מהעתיד להגיע. אנסה לפרוט כמה מהייצוגים שנוכל לצפות מהאנרגיה הזאת במהלך השנים הקרובות…

פלוטו, כוכב הלכת הננסי, מייצג דינמיקה של כוח, אמיתות נסתרות, מוות-לידה וטרנספורמציה. הוא נקשר לנסתר והחבוי ומבטיח שבכל דבר שהוא נוגע יתחולל שינוי עמוק ויסודי. פלוטו גם קשור לכספים, מין וריכוזיות של כוח, ולכן גם שימוש בכוח, שחיתות, מניפולציות, עולם תחתון ומיניות אסורה נקשרים בו. פלוטו מפרק ומשמיד את הקיים ובמקומו מצמיח את החדש. האם השינוי שהוא מביא הוא טוב או רע? כנראה תלוי בנקודת המבט על הסיטואציה.

הלידה המחודשת של פלוטו התחילה אתמול עם פרידה (אחת לפני אחרונה) שלו ממזל גדי. במזל גדי הוא הביא לנו את המשבר הכלכלי הגדול של 2008, האביב הערבי, אסון הצונמי ביפן, ההתחזקות של סין כמעצמה, הדלפות הויקיליקס, מהמפכת ה-#MeToo, עלייתו של טראמפ, מלחמת רוסיה-אוקראינה וכמובן הקורנה ואיתה הסגרים הכפויים, הדרכון הירוק וחוק הסמכויות. לצערנו לרשימה המכובדת הזאת נוסף ב-7 לאוקטובר גם אירוע הטרור הקטלני ביותר בתולדות מדינת ישראל שפלוטו בהחלט כיכב בו.

כדי להבין את המגמות של פלוטו בדלי, ניתנה לנו ההצצה קצרה במהלך שנה שעברה (2023) אז פלוטו ריחף לו בדלי. באותם זמנים הוא נתן "בוסט" רציני לטכנולוגיות שונות עם דחיפה חזקה לבינה המלאכותית (ה-(Ai ומודלים כמו ChatGPT, ‏Bard ודומיהם כמו גם הטמעת יכולות Ai לתכנות פופולאריות (כמו פוטושופ). עולם המטאוורס (עולם וירטואלי) התרחב ואיתו קיבלנו הצצה למשקפי המציאות הרבודה של אפל – Apple Vision. טיק-טוק הפכה מאפליקציית ריקודים של בנות 16 לאוטוסטרדת החדשות והמידע (וגם עיצוב התודעה) של רבים בעולם (וכבר לא רק בני נוער). שוק הקריפטו עבר טלטלה (גם בעקבות המעצר של סם בנקמן פריד) והרגולציה סביבו התחילה להתחזק. כשביוני חברת בלאקרוק (חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם) הגישה בקשה לרשות ניירות ערך האמריקאית  להנפיק קרן סל (ETF) שתעקוב אחר הביטקוין באופן ישיר (ממש לאחרונה גם אושרה הבקשה). מעניין לציין ששווי השוק של כל ענף הקריפטו זינק מ-871 מיליארד דולר בתחילת 2023 ל-1.7 מיליארד דולר לקראת סיומה.

ובלי קשר לדעה האישית שלי או שלכם על הנושאים האלה, אתם כבר יכולים כבר להבין שאלו הנושאים שיקבלו עוד דחיפה משמעותית בהמשך השנה והשנים הקרובות…

לפלוטו נדרשים כ-248 שנים כדי להקיף את כל גלגל המזלות. בפעם הקודמת של המעבר בין גדי לדלי התרחשה המהפכה התעשייתית, עם המצאתו של מנוע הקיטור בסוף המאה ה-18. להערכתי אנחנו עומדים בפני עוד מהפכה, הפעם מהפכה דיגיטלית שתיקח אותנו למקומות עתידיים שאנחנו אפילו מתקשים להבין עדיין מה הם יהיו.

הדגש במזל בדלי הוא על הומניטריות, שוויון זכויות, חופש, קבלה של האחר, עצמאות, שיתופיות, קבוצות חברתיות כמו גם על טכנולוגיות שונות, המצאות ומדע כשברום הגבוה יותר מזל דלי גם מסמל את "התודעה האנושית" ומבקש עבודה אנרגטית איתה.

בהתאם לכך, פלוטו בדלי מדבר על שינוי רדיקאלי מבחינה תודעתית בכל המציאות אותה אנחנו מכירים עד כה.

מהפכות חברתיות – כוח עצום עובר כעת לחברה, מחאות בנושאים שונים יתחזקו בכל העולם בשנים הקרובות. מעניין לציין שבפעם הקודמת שפלוטו היה בדלי ושבתאי היה בדגים התרחשה המהפכה הצרפתית, ולכן בשנתיים הקרובות אנחנו עשויים לראות משהו דומה לכך. לדלי יש רצון לשוויון חברתי ובתוכו דגש גדול לאינדיבידואל. הדלי מוכן לקבל גם את הקיצון והחריג בחברה. ושזה משתלב עם הכוח של פלוטו אנחנו יכולים לצפות למהפכות חברתיות של ממש. נראה איחוד של אינטרסים וקבוצות שייכות במלחמה למען מטרה משותפת. דוגמה טובה לכך ניתן לראות עם התקדמות הזכויות לקהילה הגאה שלדעתי יזכו בשנים הקרובות לקבל עוד חוקים תומכים ומקלים בכל העולם.
בכלל כל מה שקשור בין פלוטו ודלי למיניות "אחרת" שנחשבה בעבר לחריגה (כמו חיים בקומונה עם החלפת זוגות למשל) תקבל דחיפה משמעותית בשנים אלה.
ואם ניקח את זה למקום יותר אקטואלי אצלנו – ראינו כמה חזקה הייתה המהפכה המשפטית האחרונה. בתי משפט וממשלה קשורים למזל גדי ועם פלוטו שנכנס לבית הרביעי של המדינה ראינו את המפכה המשפטית מצד אחד ואת המחאות מהצד השני. ולאחר מכן גם את התגבשותם של משפחות החטופים שמנסות ליצור לחץ על הממשלה ועל הקבינט על מנת לסגור עסקה למען החטופים. מדובר על משהו הומני יותר שקשור לדלי. ולכן אני מאמין שהמחאה שלהם עוד תסחוף עוד ועוד אנשים ואני מעריך שהלחץ יסייע בסופו של דבר לסגור עסקה (השאלה אם לא יהיה מאוחר מדיי…)

שינויים מבניים בממשלות ובממסדים – ומכאן אי אפשר שלא להתייחס לממשלות. במהלך ספטמבר-נובמבר פלוטו ישוב לבקר בפעם האחרונה ב-248 השנים הקרובות במזל גדי. שם הוא יסיים לפרק את הדברים האחרונים שהוא לא סיים לפרק. ולכן כל השלטונות המיושנים, הריכוזיים, שלא באמת אכפת להם מהעם יתחילו לראות את הדלת החוצה. מנהיגים ששלטו בעבר ירדו מהשלטון (רמז: בחירות בארה"ב ואולי בחירות בישראל?), אחרים יעלו במקומם. מה שכן, הממשלות החדשות כבר יתפקדו לתוך שנת 2025 (עם עוד שינויים פלנטריים עצומים כמו מעבר אורנוס לתאומים ונפטון ושבתאי לטלה). שנת 2025 תהיה שנה שהולכת להביא את השינוי המיוחל במערכות השלטון, גם אם הוא יהיה קיצוני – הוא נדרש.
בעוד הדלי בוחן דרכים להשתחרר ממנגנוני הכוח הממסדיים והריכוזיים, פלוטו הוא הכוח הריכוזי. במהלך הדור הקרוב פלוטו עומד לשנות מהקצה אל הקצה את כל מערכות הממסד ובראשם הממשלות. יותר ויותר סמכויות יועברו למועצות ורשויות ערים ובתוכם ל"אנשים הפשוטים" שחיים באזור מסוים ויודעים הכי טוב מה נכון עבורם. השינוי לא יקרה בשנה אחת, אבל המחאות של השנים הקרובות בהחלט יובילו לכך…

כלכלה – גם הכלכלה עוברת שינוי. המוות של הכלכלה הישנה התחיל עם המשבר הכלכלי ב-2008 עם פלוטו בגדי. פלוטו בדלי יוליד ויגדיר את הכלכלה הדיגיטלית החדשה ובתוכה גם את הכסף החדש וערכו שיהפוך לדיגיטלי. זו תהיה שעתם היפה של הביטקויון, האתריום, הסולנה ודומיהם שיכנסו מהר מאוד ל"כיס הוירטואלי" של כולנו (בין אם נרצה או לא).
גם הבנקים יצטרכו לשנות ולהתאים את עצמם ממודלים ריכוזיים למודלים שיתופיים. כבר היום אגודת האשרי "אופק" קיבלה רשיון להיות הבנק החברתי הראשון בישראל. ואני מאמין שהמגמה הזאת תמשיך בשנים הקרובות לעוד ועוד בנקים. בנוסף גם לדיגיטציה של השירותים (בסגנון "וואן זירו").

טכנולוגיות חדשות – כמובן גולת הכותרת של המעבר הזה הן הטכנולוגיות החדשות שרק ילכו ויציפו אותנו בשנים הקרובות. מהבינה המלאכותית (ה-(Ai, דרך המטאוורס, ועד לטכנולוגיות כמו הקריספר שיאפשרו ממש לשנות ולערוך מחדש קטעים שלמים של סליל ה-DNA. הטכנולוגיה הזאת כבר קיימת כיום ושימשה את חברות התרופות בזריקות שניתנו בתקופת הנגיף. אבל תחשבו מה יהיה בעוד עשור או שניים בתחום הזה…
ולמה לעצור שם אם אפשר ממש לשלב בין האדם למכונה? "האדם הביוני" שהיה נראה כמו מדע בדיוני בשנות ה-70 עם סטיב אוסטין (שהייתה סדרת טלווזיה), נראה היום אפשרי מתמיד – ואפילו כבר קורה במקרים מסויימים בעולם, כמו הפרוייקט של אילון מאסק וחברת ניוראלינק שכבר קיבלה אישור לבצע ניסויים בבני אדם ולהשתיל שבבים באנשים עם שיתוק מוחין או ALS. כמובן שלכל שימוש בטכנולוגיה כזאת או אחרת נלווים היבטים מוסריים ואתיים המחייבים התייחסות מצד אותם ארגונים או מצד הממשלות. אולם נראה שאלו כרגע נזנחים בצד.

סוף עידן הפרטיות – הטכנולוגיות השונות גם מובילות אותנו לתת אישורים לכל מיני גורמים שלא תמיד אנחנו יודעים מה הם עושים עם המידע שלנו. מספיק שאני רוצה להתחבר לפייסבוק, לטיק-טוק ולאפליקציית השעון החכם שלי – כבר לכל אלו יש את כל הנתונים שהם רוצים עלי. בעידן הזה אנחנו מוצר מבוקש ולכן הפרטים עלינו חשובים להם. לכל אחד מאיתנו יש זהות דיגיטלית ויש כאלו שגם מספסרים בה. ואל תהיו תמימים, כי לא מדובר רק במפרסמים שרוצים לפרסם לנו בהתאם למה שהם חושבים שאנחנו צריכים, אלא במערכת מתוחכמת בהרבה שאת חלקה הכסף שלנו בכלל לא מעניין. מה שכן מעניין אותם זה לשלוט בכסף שלנו כדי למשמע אותנו. וכאן נכנסים הדרכונים הביומטריים, מצלמות שמחוברות למחשבים מתוחכמים שיכולים לעלות על כל הפרטים של אותו אדם כולל מצבו הפיסי, הנפשי ואף נטייתו המינית.
כמובן שלתוך המרק הזה גם נכנסות "הערים החכמות" שכביכול נועדו לשפר את איכות החיים על ידי ניצול הטכנולוגיה בכדי להגביר את היעילות של השירותים לתושבים. אולם עלולות גם לקחת מאיתנו את הפרטיות וחופש התנועה. ומשם הרעיון של המדרג החברתי ומי אזרח ראוי או לא הוא רק עניין של זמן…

שימוש בטכנולוגיות לצרכי מלחמה – כל אותם רעיונות שדיברתי עליהם יכולים להיות חיוביים ולהקל על חיינו, אולם בידיים הלא נכנות עלולים להתגלות כאיום הגדול ביותר על האנושות. אמנם יעברו כמה שנים עד שרובוטים ישתלטו לגמרי על האנושות (אגב, אישית לא באמת מאמין שנגיע עד לקיצון הזה), אבל מספיקה שליטה בטכנולוגיות השונות ובברז המידע על מנת להפוך את הכל לנשק כנגד האזרחים.
האם נגיע עד שם? האמת שזה תלוי רק בנו ועד כמה נהיה עירניים למצב ונדע להתנגד.
מה שכן, אנחנו נמצאים בעצמנו כרגע ב"מלחמה על הבית" החל מה-7.10, ועם מעברו של פלוטו לדלי המצב עלול להחריף והמלחמה עלולה להגרר לשלב הבא שיהיה שלב טכנולוגי יותר. טכנולוגיות נסתרות שעוד לא ראינו מעולם אצלנו וכנראה שגם אצל האוייבים שלנו עשויות להתגלות בשיאה של המלחמה בחודשים הקרובים. מציוד לחימה משוכלל שעוד לא ראינו ועד מתקפות סייבר על ערים שלמות… אני מקווה שלא נגיע לכל זה. אבל קשה לדעת.

 

עם כל זאת חשוב להגיד מצד השני שאני נשאר אופטימי כי אני רואה שהרבה אנשים מתחילים "להתעורר" מאשליית השליטה ומבינים שבעידן שמגיע אלינו, אנחנו אלו שבוראים ושולטים על המציאות שלנו. זה נכון שאין לנו שליטה בהכל, אבל יש לנו שליטה בעצמנו, בתגובות שלנו, במחשבות שלנו ובדרכים שלנו להתחבר ולפעול. ככל שנתאחד יותר ויותר הרבה חזונות אפוקליפטים לא יקרו. ואולי כאן המקום גם לתת מעט תקווה עם עוד שני תחומים שעשויים להביא הרבה אור לאנושות…

אנרגייה מתחדשת – דיברנו על טכנולוגיות שחלקן הן בספק לטובתנו ובספק שלא. אולם יש טכנולוגיות עבר שנועדו באמת להטיב איתנו שהוסתרו מהאנושות עד היום. בשנים הקרובות חלקן יתחיל להתגלות לאט לאט. למשל ההמצאות של ניקולה טסלה עשויות להתפרסם מחדש ומדענים יוכלו לנסות ולהתחקות אחריהן. אחת ההמצאות המדוברות ביותר הן היכולת להפיק חשמל דרך האדמה. הרעיון הזה נשמע מוזר או מופרך, אבל כבר בשנותיו הראשונות טסלה עלה על כך. כמובן נכונות עוד המצאות רבות בינהן הטפלה של מים ופתרונות למקומות שחונים.

רפואה – אני מאמין שבחסות השילוב בין פלוטו למזל דלי נזכה לגלות המצאות רפואיות חדשות שלא כולן חייבות להיות טכנולוגיות, לצד רפואה מסורתית שרק תלך ותתפתח.
ריפוי באמצעות אנרגיות – הילינג, ביו-אנרגיה, מגנטים, ריפוי באמצעות קולות ותדרים, קריסטלים ושמנים – ילכו ויתפסו יותר ויותר מקום. בנוסף לתחומים שפחות מקובלים היום כמו טיפול באמצעות חוצנים.

יש לנו את הדור הקרוב בו נתחיל לראות את הניצנים של הרעיונות האלה מתחילים להתפתח. מי שרואה רק שחור, סבלנות היא מילת המפתח אצל פלוטו, ובטח שהוא במזל קבוע כמו דלי.

מזל דלי גם מייצג את האסטרולוגיה, ותקוותי היא שבמהלך השנים האלה הדרך שבה אנשים ראו בעבר את האסטרולוגיה כפורמט בידורי ושטחי, ישתנה. ובמקומו האסטרולוגיה המקצועית תתפוס יותר ויותר. בנוסף, כניסתו של פלוטו לדלי גם מזמנת את החזרה שלי לעיסוק מרכזי בה…

אין ספק שהמעבר של פלוטו ישנה את החברה האנושית מהקצה לקצה, וגם את כל אחד ואחד מאיתנו כאינדיבידואלים.
במימד האישי, הבית בו נמצא מזל דלי במפה האישית שלכם הוא זה אשר יושפע הכי הרבה. וכמובן שמזלות דלי יהיו המושפעים העיקריים של המעבר הזה. אך גם האריות, העקרבים והשוורים יושפעו בצורה כזאת או אחרת.

המעברים של פלוטו מאירים על פחדים נסתרים ועל מקומות שבנו שצריכים למות ולהיוולד מחדש. כשמדובר על השילוב שלו עם מזל דלי הוא מבקש מאיתנו להביט בצורה אמיצה בדפוסי התודעה שלנו ולבחון אותם לעומק. תודעה היא דבר חמקמק ולכן מאוד חשוב לשאול את עצמנו כמה שאלות על הנחות היסוד שלנו כמעט בכל תחום בחיים. ועל הדרך גם לחפש את כל אותם מניפולציות שנעשות עלינו, ואולי גם כאלו שאנחנו עושים על עצמנו.
אם עולה חשש או פחד – כנסו פנימה ובדקו אילו מקומות בכם מרגישים "מתים" וזקוקים לשינוי. השדרוג של התודעה צריך לנבוע עמוק מתוכנו ולא מתוך האירועים החיצוניים. זה נכון שבחוץ עומד להיות עוד יותר סוער, אבל זה גם ההזדמנות שלנו לנסות להבין מה התכנית שמעבר לכך. אני מאמין שלכל דבר יש סיבה, גם לדברים הנוראים מכל. ואם לא נדע לשנות את התפיסה והמבט שלנו על אותם אירועים אנחנו נרגיש כמו עלה נידף ברוח. ולכן זה הזמן לחפש את השינוי מבפנים ולשאול את עצמנו איך אנחנו רוצים להיות "ה-אני החדש" שלנו?

עד שהתודעה של רבים בעולם תשתנה נדרש דור שלם. זה הדור של פלוטו במזל דלי. וילדי הדור הזה יהיו המורים של כולנו בעולם החדש שמשתנה בקצב מסחרר אל נגד עינינו.

 

(התמונה המצורפת נוצרה באמצעות Midjourney עם שיפוצים קלים שלי בפוטושופ)

הגיבו עם פייסבוק

שלחו תגובה