ירח חדש וסטליום בדלי – השינוי בלתי נמנע

מולד הירח יתרחש בחמישי הקרוב (11.2.21) בשעה תשע בערב. הירח החדש מצטרף לכמות הנדירה של מקבץ הכוכבים במזל דלי, שנקרא בשפה האסטרולוגית "סטליום". הסטליום בדלי בימים אלו מבטיח לנו ששום דבר לא יישאר כפי שהיה.


יש לנו 6 כוכבים בדלי – השמש, הירח, מרקורי, ונוס, יופיטר ושבתאי. ושני כוכבים בשור – אורנוס ומאדים. הירח החדש תופס אותנו לאחר ריבוע בין מרקורי למאדים. ברביעי הבא יהיה גם הריבוע המדויק הראשון של שבתאי עם אורנוס, ובנוסף לכך גם ונוס הדלאית תהיה במרובע למאדים השוורי. כל זה יוסיף המון למתח של השבועיים הקרובים שעשויים להיות הסוערים ביותר השנה. האנרגיות של דלי ושור, שניהם מזלות קבועים שממצים תהליכים עד הסוף, כשאף אחד באנרגיות אלו לא מוכן להתפשר. הדלי מושך לפתרונות גבוהים לטובת התפתחות החברה והאנושות. השור מושך לכיוון הגוף, הערכים והכספים. את המתח בין שתי האנרגיות אנחנו כבר מרגישים כעת. אתמקד בכמה תחומים שאני מאמין שימשיכו ללוות אותנו במשך השנה הקרובה וייתכן שיתחילו התעוררות גדולה בשבועיים הקרובים.

אתחיל בפיל הענק שעומד באמצע החדר – הקורונה! מי שחשב שהקורונה היא זמנית או שמדובר בשלב חולף ותוך כמה חודשים "נחזור לנורמליות" שהייתה לנו לפנייה, צריך "לקרוא את המפה מחדש". העולם השתנה וממשיך להשתנות בעקבותיה. העולם לא יחזור למה שהיה לפני. משבר הקורנה הוא הרבה יותר מאשר רק וירוס. הקורונה היא שעון מעורר לאנושות שהייתה רדומה ונשלטת במשך אלפי שנים בעידן הדגים. המשבר הוא כמו קריאת השכמה לאנושות לצאת מאותה תרדמת חורף ולהתחיל להבין איך אנחנו משנים ומשפרים את המציאות שלנו. וזה התחיל כבר השנה עם כמה מגמות מעניינות שקרו ממש בשבועיים האחרונים הראויות לציון לדעתי:

1) מגמה כלכלית: מי שעוקב אחרי הבורסה בשבועיים האחרונים וודאי שמע על הצעירים האנונימיים שהחליטו להתאגד בפורום פיננסי (באתר "רדיט") אל מול קרן גידור ענקית עם למעלה מ-10 מיליארד דולר. קרנות הגידור מהמרות על חברות שהולכות ליפול. זה נקרא "אסטרטגיית שורט" או "מכירה בחסר" שזה למעשה הימור נגד המנייה, כלומר הימור שבו המהמר מניח שהמנייה תרד. ובכך אותן קרנות גידור עושות רווח על חשבון עסק סחיר בבורסה שעומד ליפול. מה שקרה זה שאותה קרן הימרה על נפילת מנייה של חברת משחקי ואביזרי וידאו בשם "גיימסטופ". אותם צעירים אנונימיים התארגנו במאסה אדירה ודרך אימוג'ים ורפרנסים לתרבות הפופולארית קראו להמונים לקחת את סכום הסיוע שניתן להם ממשל טראמפ ולהשקיע אותו במניה של אותה חברה שהקרנות הימרו שתיפול. וכך ההמונים פשוט קנו את המנייה של אותה חברה וניפחו אותה ממש. דבר זה גרם להפסדי עתק עבור אותה קרן גידור בוולסטריט. (יש סיפור משנה עם האפליקציה "רובין הוד" שהשקעות נעשו דרכה, ויצא שהיא למעשה בגדה באותם צעירים, אך לא אכנס לכל הסיפור כאן) מה שחשוב זה שאותם צעירים מנסים לשנות את ההגמוניה הכלכלית שנכפתה עלינו ע"י השיטה הכלכלית התאגידית. לפי דעתי מדובר בפיילוט דיי מוצלח שכנראה הולך להיות מיושם בעתיד הקרוב שוב לגבי חברות נוספות שקרנות הגידור מהמרות על נפילתן. תוכלו לצפות גם בשבועיים הקרובים (ובכלל בהמשך השנה) לשמוע על שינויים מעניינים בתחום הכלכלי.

2) מגמה מדינית: שינוי נוסף וגדול שארע לאחרונה הייתה השתלטות הצבא על מיאנמר. נכון, הרבה ממשלות גינוי את ההפיכה הצבאית. אבל האמת היא שעל פי דו"ח של מחלקת המדינה האמריקנית משנת 2020, מיאנמר היא מוקד חם של סחר בבני אדם והטענות הן שהשליטה הנוכחית נתנה לכך יד. אאונג סאן סו קיי, הייתה השליטה בפועל של מיאנמר עד שנעצרה בתחילת פברואר על ידי הצבא בחשד להונאת בחירות מסיבית במדינה. בשנת 1990 מפלגתה זכתה בבחירות אבל החונטה הצבאית של בורמה סירבה להעביר לה את השלטון וכלאה אותה במעצר בית שנמשך בסה"כ כ-15 שנה. מפלגתה של אאונג שולטת במיאנמר ביד רמה משנת 2012 ולמרות שהחוק אוסר עליה מלכהן כנשיאה, היא הודיעה על כוונתה לרוץ לנשיאות. לאחר שמפלגתה זכתה בבחירות שנה שעברה, כפשרה תפר לה הנשיא המכהן תפקיד מיוחד למידותיה שהפך אותה לדמות החזקה במדינה – "יועצת ושרת חוץ". במהלך כהונתה הקצרה היא חטפה ביקורת קשה על כך שטייחה את האלימות הממסדית נגד בני הרוהינגה ואת הפגיעה בחופש העיתונות וכמובן עכשיו עולות גם החשדות לסחר בבני אדם. כעת הצבא שולט במיאנמר וכל צמרת המדינה מואשמת בהונאת בחירות.

3) מגמה חברתית: אנחנו רואים יותר ויותר בעלי עסקים שלא מוכנים לשחק לפי הכללים שהממשלה החליטה ופותחים יותר ויותר את עסקיהם. באיטליה ובפולין זה כבר הצליח בעקבות מחאתם של האזרחים והממשלות נאלצו להתיר את פתיחת העסקים. אין ספק שהציבור מתאחד ולוקח את הכח לידיו זאת התוצאה. האם זה יצליח גם בישראל ונוכל לגמור אחת ולתמיד עם הסגרים ואפליית בעלי העסקים? ימים יגידו…

שלוש המגמות הללו שסקרתי אירעו ממש בשבועיים האחרונים, הן אולי נראות קטנות או פעוטות, אך אל לנו לזלזל בהן. כל אחת מהן היא סמל להתחלתו של שינוי תפיסה מסיבי בהרבה ממה שאנחנו מבינים כעת. על רקע מגמות אלו, מעניין לציין שהפעם האחרונה שהיה מצבור כוכבים כזה מסיבי במזל דלי הייתה בפברואר 1962. החלטתי לבדוק כמה אירועים שהיו בין פברואר למרץ באותה שנה ומצאתי כמה חפיפות מאוד מעניינות למצבנו הנוכחי:

1) כלכלית: בפברואר 1962, כאן בארץ, הודיע לוי אשכול על פיחות בלירה הישראלית ב-66% לעומת הדולר. הפיחות החד הוביל לסערה במשק, לשביתות ולהעלאת מחירים. מטרת הפיחות הייתה ניסיון לצרף את ישראל אל השוק האירופי המשותף, ולהוכיח עמידה בסטנדרטים הכלכליים הנדרשים לקראת מהלך זה. אבל המטרה הזו נכשלה לבסוף.

2) מדינית: במרץ 1962 הייתה הפיכה צבאית בבורמה (כן, כן! זאת שהוזכרה ונקראת כיום מיאנמר!). הגנרל נה וין, עמד בראש הפיכה צבאית שהדיחה את הממשל הקודם. נכון, הסיבות והנסיבות היו אחרות, אבל הדמיון לזמננו מדהים!

3) חברתית: בפברואר 1962, בית המשפט העליון בארה"ב ביטל את ההפרדה הגזעית בתחבורה הציבורית בעקבות מאבקה של התנועה האפרו-אמריקאית לזכויות האזרח.

כמו כן, באופן כללי סביב שנות השישים הייתה גם תנועת המחאה של שנות ה-60 שיצאה כנגד המלחמה בויאטנם – "דור ילדי הפרחים" וההיפים הראשונים שבהחלט סימנו סנונית ראשונה בדרך לעידן הדלי.
מה שמעניין זה שבאותם זמנים ב-5.2.1962 גם היה ליקוי חמה מאוד משמעותי שהוביל לכל אותם אירועים משמעותיים באותם זמנים, וגם אז מרקורי היה בנסיגה…

וכמה סמלי שהמחזור הירחי החדש בדלי גם מגיע עם שינוי הפאזה של מרקורי שהופך להיות כוכב בוקר. מרקורי ככוכב בוקר (כלומר כוכב שזורח לפני השמש בבוקר), הוא כוכב שאוסף הרבה מידע עוד לפני שהשמש מאירה עליו. ובמיוחד שהוא נמצא בנסיגה שלו כעת הוא חוקר בצורה מעמיקה את העבר אבל עם מבט אחר ומפוקח.

ואיך כל זה משפיע עלינו ברמה האישית?

אלו זמנים שגם אנחנו יכולים לחזור ולנבור קצת בעצמנו אבל מתוך מקום מפוקח וחדש שעוד לא חשבנו עליו. כשמרקורי בריבוע למאדים חשוב שבימים הקרובים נברור את המילים שלנו כי הן עלולות לפגוע גם ללא כוונה רעה. ובשבוע הבא כשונוס תהיה בריבוע למאדים חשוב מאוד לתת את המרחב האישי ביחסים הזוגיים. כמו כן, בשבוע הבא כששבתאי יהיה בריבוע המדויק שלו לאורנוס מומלץ לחשוב איך אנחנו יכולים להתחבר ביחד כקולקטיב למרות הקושי והשונות של כל אחד מהשני ולחבור למרות הקשיים לקבוצות בעלות אינטרסים משותפים.

נצלו את האנרגיה העוצמתית של המזלות הקבועים יחד עם הירח החדש שהוא זמן אידיאלי לזרוע כוונות, התמקדו בעצמכם ותחשבו על השאלות הבאות:
איפה אני תקוע בחיי? האם אני מתמודד נכון עם הקשיים שלי? איפה אני צריך לשנות? איך אני יכול לשחרר את עצמי מחשיבה נוקשה ודעות קדומות ולהתחבר לעצמי ממקום אחר?

הכוכבים בדלי עשויים להביא לחשיפה של דברים רבים בחודש הקרוב, במיוחד לאחר שמרקורי יתיישר ויסיים את הנסיגה שלו. אך יחד עם כמות המידע והדגש על הצד המנטלי בשבועיים הקרובים, הכוכבים בשור מזכירים לנו שאסור להתעלם גם מהגוף שלנו. חבקו את גופכם, תקשיבו לו ופנקו אותו.

מאחל לכולנו חודש משחרר מעיר ומאיר תודעה…

הגיבו עם פייסבוק

שלחו תגובה