ימים של הכרעות גורליות – שבתאי בצמידות לשמש

פעם בשנה נוצר מפגש ייחודי וכבד במיוחד כשהשמש נצמדת לשבתאי וזה קורה הלילה (28.2.24) ב-23:10.
השמש מייצגת עבורנו את החיים, מקור אנרגיה חזק, את כוח הרצון, והיכולת להגשמה.
שבתאי בניגוד לשמש, מייצג את המוות באסטרולוגיה העתיקה (עוד הרבה לפני פלוטו), סטגנציה, קיפאון, קיבעון. שבתאי נקשר למבנים, מוסדות, גיבוש ואחריות. כמו כן הוא גם קשור לחוזים והסכמים בתור כאלו שחותמים דברים.
כששבתאי נקשר לשמש בדרך מסויימת הוא לרוב "מסרס" ו"מרסן" אותה. מצד שני הוא מאפשר לה להיות ממוקדת ולא להתפזר.

אבל העניין שהפעם השילוב הזה דווקא קורה במזל דגים הרגיש, הפנטזיונרי, החמקמק והמעורפל. בתוך כך לשבתאי הרבה יותר קשה לשלוט או להיות ממוקד. שבתאי הנוקשה שמנסה לגבש הסכמים וחוזים צריך עכשיו לבנות בתוך טריטוריה עם גבולות חמקמקים, בממלכה של תקוות ומשאלות מצד אחד אבל גם אשליות ומסך עשן מהצד השני.

מרקורי שנקשר גם הוא לחוזים והסכמים נמצא במזל החולשה שלו בדגים. בדגים מרקורי לא חושב בבהירות (בניגוד למזל בתולה), הוא אמנם מלא השראה, אבל לא מצליח להוריד את הדברים לקרקע. מכאן גם מתקשה עם ניסוח של חוזים והסכמים.

ולכן, כל החוזים וההסכמים שנחתמים בתקופה הזאת, בייחוד שגם מרקורי בדגים, אלו דברים שנכתבים כמו במים. ומכאן, שההסכמים לא תמיד יהיו בהירים ויהיו הרבה יותר חמקמקים ולא לא תמיד יכובדו.
ודווקא בתוך התקופה הזאת אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים של הכרעות והחלטות חשובות.
הבקשות להכרעה נמצאות בכל מקום ומתחזקות.
אתמול נערכו בחירות לרשויות המקומיות בישראל ועדיין לא כל התוצאות ידועות (כראוי לרוח התקופה הדגיגית), וכחלק מרוח התקופה הנוכחית חלק מהאנשים שנבחרו יתגלו כמאכזבים. חלקם אף עלולים להונות את הבוחרים שלהם, וחלק פשוט יקבלו את הכסף ולא באמת ישנו דבר.

אלו גם ימים של הכרעות בנוגע להמשך תפקודה של "ממשלת החירום" כשחוק הגיוס והשיוויון בנטל יכול להשפיע על הממשלה עד כדי פירוקה בתוך כחודש וקצת. אני מאמין שלקראת הליקויים של אפריל גם כאן יש סיכוי גבוהה שהממשלה בתצורתה הנוכחית תתפרק. אך כרגע מאוד קשה לקבוע באופן חד משמעי.

אבל נראה שכל אלו הם רק חלק קטן בימים האלה שמסמל את ההחלטות הגורליות באמת שנמצאות לפתחנו. אנחנו נמצאים ערב "פסגת פריז 2" שבמסגרתה אנחנו מקווים לראות את החטופים שלנו בבית. נראה שיש כאן הזדמנות נדירה ללחץ על החמאס לקראת ימי הרמדאן וההפוגה שהם רוצים לנוכח החג הדתי שלהם.

לדגים יש קשר חזק לדת דרך השליט הקדום של המזל – יופיטר. וכעת דווקא יופיטר מרכך במקצת את המעבר הזה כשהוא מצוי במזל שור בהיבטים הרמוניים לשבתאי ולשמש.
האידיאולוגיה אכן פועלת חזק מאחורי הקלעים אצל שני הצדדים. מצד אחד האמונה הדתית של חמאס שהמוות מקדש כל מטרה ומנגד האמונה היהודית שהחיים חשובים מהמוות.
אנחנו מקדשים את החיים, הם את המוות.
עדיין קשה להבין אם בתוך הכאוס הדגיגי והאמונות הדתיות יופיטר בכל זאת יצליח לתת מטובו ולסייע בגיבושה של עסקה. אבל כבר כעת ברור ששום עסקה לא תהיה טובה עבורנו. עסקה עם השטן היא תמיד בחירה בין נורא לבין הגרוע מכל. לדעתי אם נשכיל אז נעדיף הפעם את הנורא, כי לא נרצה לאבד סופית את כל החטופים ויהיה מאוד קשה לראות עסקה מתגבשת בשלבים מאוחרים יותר אם זו לא תצא לפועל כעת. לצערי גם הפעם הפכו את זה ל"שמאל" ו"ימין" וניסיון לפלג בעם, אבל כאן מדובר באמת בהצלת חיי אדם ובאחריות של הממשלה כלפי אזרחיה.

בשמיים גם ונוס ומאדים נמצאים כמה ימים לאחר צמידותם, דבר שיוצר ערבוב בין אנרגיית הפשרה והמוכנות להגיע להסכמות של ונוס, לאנרגיית המלחמה והרצון לנצח בכל מחיר של מאדים…
אולם שניהם מצויים במזל שכלתני – דלי. ואולי דווקא זה יוכל לסייע במקצת לבליל המיימי של הדגים.

חשוב לציין כי שבתאי היום בלילה "מת" ו"נולד מחדש" (יום לפני היה זה גם מרקורי), אבל את ההכרעה לא נראה ולא נקבל באופן מיידי. גם עם הצדדים כבר החליטו בינם לבין עצמם, רק ככל ששבתאי יתרחק יותר מהשמש נוכל לראות את הדברים מגיעים להכרעה.
לכן השבוע השני של מרץ, לקראת הרמדאן עושה רושם של זמן התכנסות הגיוני סביב עסקה מסתמנת. מדובר בשבועיים שלפני ליקוי וליקויים הם תמיד זמנים של קריטיים ומחוללי שינויים.

יש לציין שעל אף הרצון שלנו לראות את החטופים בחזרה והאופטימיות במדיה בימים האחרונים, בשלב זה כלל לא בטוח שהעסקה תצא לפועל בגלל המים המעורפלים של הדגים בתקופה זאת.

אם לרגע נצא מהמקרו ונעבור למיקרו – זמן זמן חשוב גם עבור כל אחד מאיתנו להתחיל להרהר כל החשובות שניצבות בחייו בימים אלו. אלו בהחלט זמנים של בחירות והכרעות חשובות גם בחיים האישיים. הגיע הזמן לעזור אומץ ולהתחיל לעשותן. אפשר בהתחלה להסגר על הדברים בינינו לבין עצמנו, עוד לא חייבים לצאת עם ההחלטות לעולם. החל מה-10.3.24 מרקורי ייצא ממזל דגים, שגם גם יתרחש מולד הירח וזה יהיה הזמן המתאים להצהיר ולצאת עם אותן החלטות אישיות. שם גם יהיה נכון יותר להתחיל לחתום על חוזים והסכמים.

הגיבו עם פייסבוק

שלחו תגובה