יום השיוויון הסתווי 22.9.21, 22:22

הערב, ה-22.9 בשעה 22:22 נכנסת השמש למזל מאזניים ומסמלת את יום השיוויון הסתווי…
כשהשמש נכנסת לאחד מהמזלות הפעילים (מאזניים, טלה, גדי וסרטן) היא מסמלת כניסה לעונה חדשה ולאווירה שעשויה להשפיע על טווח החודשים הקרובים.


כעת כשעונת הסתיו נכנסת, מיום זה והלאה הימים מתקצרים והלילות מתארכים. יחד עם האור שהולך ומתמעט גם אנחנו נכנסים לתקופה של אי וודאות.
אלו הרגעים שלפעמים נדמה בהם שכל התקוות והחלומות נגוזו. במקום מסויים ניתן לקרוא לזמנים אלו ״הלילה האפל של הנשמה״. 
האור נחלש ואיתו גם כוח החיים. יש לנו נטייה לסגת מהרצונות שלנו ולוותר עליהם. ואכן תקופה זו אנלוגית לכניסת השמש למזל מאזניים בו היא נחשבת למוחלשת ע"פ האסטרולוגיה המסורתית.
יש לנו פחות ופחות תחושת עצמי מובהקת (לעומת השמש שהייתה בתחילת ימי הקיץ בכניסתה למזל סרטן) והדגש עובר כעת למערכות היחסים בחיינו ולניסיון למצוא איזון בתוך העולם הכאוטי בו אנחנו חיים כעת. אלו זמנים שעלינו לפעול עם יותר שיקול דעת, לדעת להקשיב באמת לצד השני ולהגיע לכל אינטראקציה עם אדם אחר ללא דעות מוקדמות.

מעניין לציין שדווקא ונוס, שליטת מזל מאזניים, נמצאת במזל החולשה שלה בעקרב. כשונוס נמצאת בעקרב היא טוטאלית, הולכת עד הסוף עם הדברים שהיא אוהבת ולא מתפשרת. ונוס בהקשר גופני מסייעת על שמירה ואיזון של הנוזלים בגוף שלנו. אולם כשהיא נמצאת בעקרב, הנוזלים מציפים אותה מבפנים ואיתם הרגשות שיכולים לעלות על גדותם ולהוציא אותה מאיזון. לכן יותר קשה לה להיות "ונוס הקלאסית" המאוזנת והפרופורציונלית כרגע.
ולא מספיק לכך, ונוס עברה זווית מאתגרת משבתאי, חטפה ביקורת, נשפטה בחומרה ולכן סגרה את ליבה. כעת ונוס מקשיחה עמדות, פחות משוחררת, וכתוצאה מכך גם פחות יכולה לאהוב או להעריך את האחר (ובטח שגם את עצמה).
כעת ונוס ניצבת אל מול אורנוס, כוכב השינויים הרדיקאלי שעשוי לגרום לה ניתוק של מערכת היחסים בהינף יד.

גם הירח הלוחמני בטלה לא מוסיף לרוגע, אולם דווקא מאדים, שליט הירח ובן זוגה הכוכבי של ונוס, נמצא במאזניים (שזהו גם מזל החולשה שלו). מאדים במאזניים מרגיש שהוא צריך להילחם קודם כל לטובת האחר. מלחמותיו על צדק הם קודם כל למען האחרים ולא למען עצמו. מאדים כאן אף סובל יותר ומוחלש כי הוא נשרף בקרני השמש ולכן הוא ממש לא מצליח להיות אסטרטיבי לצרכיו ולפעמים מנסה לרצות את האחר…

במפת השמיים של זמן זה ניתן לראות כי ונוס ומאדים החליפו פוזיציות במזלות. בשפה האסטרולוגית המושג נקרא "אירוח הדדי". למעשה ונוס מתארחת במזל של מאדים והפוך. אם כן, למרות חולשתם של השניים בנפרד, דווקא כששניהם פועלים בסינרגטיות ניתן לעבוד על כל הקשיים ולמצוא את העוצמה הפנימית כדי להקשיב לאחר ולהלחם גם עבורו וגם עבור עצמנו…
כשאני מסתכל על תמונת השמיים העכשווית אני מסיק שהמטרה של כולנו כרגע היא להיות אסרטיביים אך לא אגרסיביים. ומה הכוונה? כשאנחנו אסרטיביים אנחנו קשובים לצרכים שלנו, אך גם לאלו של האחר. אנחנו מגובשים בדיעה שלנו אך לא מנסים לכפות את דעתנו על האחר. לעומת זאת, כשאנחנו אגרסיביים אנחנו לא רואים ולא מוכנים להקשיב לצד השני, אנחנו יכולים לתקוף ולהלחם, אבל אנחנו לא באמת עושים את זה מתוך מקום פנימי שליו. ולכן החוכמה האמיתית בשילוב השמימי הנוכחי היא להגיע למקום שמכיר בעצמו, אך גם בצרכים וברצונות של האחר.
זה הזמן לשאול את עצמנו – איפה אנחנו יכולים להיות יותר קשובים לצד השני? האם נוכל לגשר על הפערים והאידיאולוגיה ולראות את היופי באחר? ואיך בתוך כל זה אנחנו גם לא מאבדים את עצמנו? היי… לא אמרתי שזה פשוט, אבל בהחלט כדאי לנסות…

יש לציין שהשמש ומאדים בהיבט מטיב לראש הדרקון שמחזק את נושאי הידע שמגיע מתוך האינטראקציה הסביבתית והקשרים האישיים. וברמה הגבוהה יותר הוא מאפשר לנו את היכולת להכיל בתוכנו גם את הדיעה ההפוכה מזו שלנו ולחיות לצידה בשלום, גם אם לא נסכים איתה.
שליט ראש הדרקון, מרקורי, נמצא גם הוא במאזניים ומאט כעת את קצבו, רגע לפני נסיגתו המפורסמת שתחול בשבוע הבא בין ה-27.9 לבין ה-17.10.
מרקורי, שנקשר לאינטלקט וליכולת שלנו לקלוט מידע ואף לתקשר אותו החוצה, זקוק במאזניים לדו-שיח, לראות את שני צדדי המתרס ולתקשר בצורה שוויונית ופתוחה. אולם במהלך הנסיגה שלו אנחנו עשויים להתקשות לתקשר או להבין האחד את השני. ולכן, תוך כדי הנסיגה, עם אתגרי התקשורת וההבנה האחד של השני, אנחנו נדרשים לבחון מחדש גם את עצמנו וגם את מערכות היחסים שלנו.
מרקורי שנמצא קרוב לכוכב השבט ספיקה נמצא בהיבט יפה ליופיטר אך בהיבט מאתגר לפלוטו. זה זמן להודות על מה שיש לנו, על החוכמה, החן, האהבה שכן נוכחת בחיינו. ויחד עם זאת גם לבחון לעומק את מערכות היחסים שלנו האחד עם השני ואת דרכי התקשורת שלנו. מומלץ בזמנים אלו להיזהר מהגזמות באופן שבו אנחנו מדברים על הדברים. וכן… סודות יחשפו, בעיות חדשות יתגלו ואלו יצריכו אותנו לחשיבה מחודשת.
מרקורי בנסיגתו יקלוט ויאסוף את ההבנות וזה יהיה הזמן שלנו לחשוב – האם אנחנו מספיק מובנים לצד השני? האם עשינו טעויות במהלך הדרך? והאם אנחנו מוכנים לוותר על מה שחשבנו ו״לחשב את המסלול מחדש״?

זה הזמן להבין באילו מקומות עלינו להכניס יותר איזון בחיינו. באילו מקרים אנחנו צריכים לעמוד יותר על דעתנו ובאילו מקרים ראוי שנתפשר. וגם אם בתקופה הזאת חלק ממערכות היחסים בחיינו יאלצו להסתיים (אם מתוך בחירה שלנו או אם מתוך בחירה של האחר), עלינו להפיק מהן את השיעור, להודות על מה שהיה ולקחת את הטוב איתנו להמשך…

 

אאחל לכולנו יום שיוויון סתווי מוצלח והמשך חג שמח!

בנוסף, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר דרך עמוד יצירת קשר ולקבוע מפגש אסטרולוגי אישי איתי. במהלך המפגש שאורך כשעה וחצי, אני נכנס לעומקה של מפת השמיים, מייעץ לגבי הנושאים או השאלות שמעסיקים אתכם בימים אלו ונותן תחזית אישית. לבני ובנות מזל מאזניים שחוגגים החודש יומולדת, אני מעניק הנחה של 25% על אותה מפה אישית. המעוניינים מוזמנים ליצור איתי קשר באהבה…

 

הגיבו עם פייסבוק

שלחו תגובה