ירח מלא בסרטן במולות לפלוטו – ללמוד לשחרר שליטה

הלילה (ה-18/1) ברבע לשתיים בין שני לשלישי מתמלא הירח ב- 27 מעלות במזל סרטן. הירח שנשלט על ידי מזל סרטן, מתבטא דרך המזל הזה בצורה הטובה ביותר. הוא מדבר על הרגשות שלנו, על הצורך העמוק שלנו בביטחון, על תחושת השייכות, על החיבור לשורשים, ולמורשת.
אולם הירח המלא הפעם עומד להיות דרמטי במיוחד כי הוא נמצא אל מול פלוטו, אל השאול, הנקשר לעולם התחתון ולמוות.

גם האמא מיוצגת במפה האישית ע״י הירח, ובתור מי שנולד עם הירח בסרטן (לא רחוק מהמעלות האלה), חוויתי בקיץ האחרון את המעבר הפלוטוני הקשה הזה בכך שאיבדתי את אימי. יכולתי לקחת את המעבר הקשה הזה לאבדון או הרס עצמי, אבל בחרתי לחיות לצד הכאב ולנסות להבין את המסר.
לפעמים אנחנו צריכים לאבד משהו כדי להוליד את עצמנו מחדש. וכאן הירח המלא קורה לנו להתמודד עם הפחדים הכי גדולים שלנו, להסכים להיכנס לתוכם עמוק עמוק, להרגיש אותם בעורקים שלנו ורק מתוך המקום הכי נמוך נוכל לעלות.
ואכן הבנתי שאני צריך ללמוד מהשיעור הקשה הזה על כך שיש דברים גדולים מאיתנו שלא בשליטתנו. ופלוטו אכן מלמד אותנו שיעור בשליטה. ובמקרה הזה שחרור שליטה…

לפעמים נדמה לנו שאנחנו נמצאים בשליטה אבל הרבה פעמים זאת רק אשלייה. השליטה היחידה שיש לנו היא בדרך שבה אנחנו מגיבים למצבים סביבנו ולדרך שבה אנחנו לוקחים את הדברים ולומדים מהם. לכן הירח הזה אל מול פלוטו קורא לנו להסכים להיות בתוך המקומות הכי פגיעים שלנו, לחזור ולהתחבר לעצמנו ולרגשות שלנו. להתחבר לילד הקטן שבתוכנו ולאפשר לו לבכות אם הוא מבקש את זה. ומתוך שחרור השליטה וההתמסרות לכאב נוכל להשתנות. פלוטו מזמין אותנו לצמוח גם מתוך המקומות הכי נמוכים שלנו, ואכן טרנספורמציה היא המעלה הגבוהה של פלוטו. היכולת להיות במקום הכי נמוך ולחולל בתוך עצמנו שינוי תודעתי. להאמין שיש אור גם בתוך החשכה הגדולה. ואם נצליח להאמין נוכל גם אנחנו להיות האור שבאפלה, להאריך את הדרך גם בעבור האחרים, ולהיות השליחים של אותו שינוי אליו אנחנו כמהים.

הימים האלה מעלים אצל כולנו פחדים רבים. הרבה מרגישים לבדם (במיוחד כעת בתוספת נסיגת ונוס). הרבה מאיתנו מסתכלים אל העתיד וחוששים כי נראה שהדברים רק הולכים ומקצינים ונעשה גרוע יותר. תחושת הביטחון שלנו מתערערת, בין אם מדובר בביטחון אישי, ביטחון כלכלי או ביטחון בעולם…
על רקע נסיגת ונוס חווינו בשבועות הקודמים שווקים לא יציבים עם עליות וירידות חדות. הירח המלא עלול להגביר את התנודתיות ואף להצביע על ירידות דרמטיות אף יותר בשווקים ונפילות שערים בבורסות, במיוחד שזה קורה על רקע נסיגת ונוס הקשורה בעצמה לכספים.
עוד על רקע זה גם עניינים שנקשרים במין ופגיעות מיניות ימשיכו להיות חלק מסדר היום. לאחרונה צף כל עניין הפגיעות המיניות, ובקהילה הגאה בפרט, והמגמה הזאת כפי הנראה תמשיך גם בחודשים הקרובים…
גם המצב במדינה שלנו עם ההגבלות והתחושה שהמולדת שלנו היא לא בדיוק מה שחשבנו שהיא. ולכן כדאי שנכין את עצמנו כי פלוטו קשור בשליטה ואנחנו עומדים להרגיש בשבועות הקרובים שהשליטה מתחזקת בכל תחום בחיינו. אל תתפלאו אם אנחנו נלך לעוד הגבלות, איסורים, חוקים. וגם אם לא יהיו סגרים בפועל, הכל ירגיש ככה (וכבר מרגיש).
אין לי רצון להכנס לפוליטיקה, אולם חשוב להבין שהשמש יכולה לייצג את השלטון והעומד בראשו. לכן כשהשמש נצמדת לפלוטו במזל גדי, אנחנו בהחלט יכולים לקבל ראש ממשלה (אם בהווה ואם לשעבר) שיורד ״ממלכותו״. וקחו את זה לאיפה שבא לכם, לא מתחשק לי להסתכל בשלב זה במפות אישיות של פוליטיקאים.

במקביל נסיגות ונוס ומרקורי קוראות לנו להוריד הילוך בתקופה הזאת. זה לא זמן לתקשר את עצמנו במערכות יחסים, לעסוק בכספים או בחוזים, לא זמן הכי רומנטי, גם לא זמן לסמוך על אנשים אחרים. בזמנים האלה אני ממליץ לכל אחד להתחבר לעצמו, להכיר ולהבין את הצרכים האמתיים שלו, ולא להמשיך ״לעבוד על אוטומט״. האוטומטים כבר לא עובדים מזמן… זה זמן להפיק מסקנות בינינו לעצמנו, אך עדיין לא לשתף או להחליט.
ולפעמים אנחנו רק צריכים לקחת כמה צעדים אחורה ופשוט לנוח… תקופת הנסיגות מצוינת לזה.

אז שיהיה לכולנו ירח מלא מעצים, תזכרו לשתות הרבה מים ותתחברו לגוף ולצרכים שלו, הן הפיזיים והן הרגשיים. והכי חשוב – פשוט לשחרר…

הגיבו עם פייסבוק

שלחו תגובה