ירח מלא בבתולה – "מצויין" הוא האויב של "הטוב"

בשבת בבוקר, ה-27.2.21 יתמלא הירח במזל בתולה בשעה 10:15 בבוקר. לכן כמובן שלא נוכל לראות את הירח עצמו באותם זמנים (רק בערב). כמו בכל ירח מלא השמש נמצאת במזל שממול, הפעם בדגים.
לדגים טבעי לחיות בכאוס, הבתולה חייבת את הסדר והניקיון. הרעיון כעת הוא הניסיון לאזן בין המציאות הכאוטית אותה רובינו חווים כעת לבין הניסיון לעשות בה סדר.

הירח המלא בבתולה מציף את הרהורי הלב יחד עם המון ביקורת עצמית, ניסיונות לשפר ולתקן את כל מה שאנחנו מרגישים כלא בסדר (אפילו אם הוא בסדר).
לכן נושאים שקשורים בשירות, שיפור ותיקון יעלו חזק. אבל קודם כל חשוב להבין איך נוכל לייעל את עצמנו ורק אח"כ איך נוכל לשרת את שאר העולם.
כשהירח בבתולה צריך ללמוד להפנים את המשפט שלפעמים האויב של ה"טוב" הוא ה"מצויין". השאיפה להביא את הדברים לכדי שלמות וטוהר בצורה איכותית וגבוהה לפעמים לא באמת אפשרי. לפעמים צריך לרדת מהניסיון להביא דברים לשלמות ולשחרר…
נסו לשחרר את הדעות הקדומות, השיפוטים והביקורת והתחברו חזרה ללב. אפשרו לירח המלא הזה להאיר על כל אותם רגשות ולשחרר את כל המגבלות שמונעות מאיתנו לבטא את עצמנו בצורה הכי אותנטית שלנו.
זה השלב דווקא להתחבר לחלק החיובי במזל בתולה, החלק שמזין ומטפח. נסו לדאוג לצרכים שלכם יותר, חבקו ועטפו את הגוף והרגשות שלכם. ואם קשה, נסו לכתוב את הדברים. אחד מהייצוגים של בתולה זה כתיבה. לכן זה זמן נפלא לפרוק על נייר את הרגשות שלנו. אלו שמוכשרים בכך אולי יכתבו על זה שירים או סיפורים ואפילו תסריטים טובים.

כקולקטיב בשבועות האחרונים, הפכנו להיות הרבה יותר מודעים לדברים שמתרחשים בסביבתנו. אם זה אנשים או נסיבות שכבר לא תואמים את חיינו בזמנים אלה. כעת זה הזמן לעשות סדר, לשחרר דפוסים של מצבים או חברים שכבר אינם באמת חברים. אולם מהצד השני אל לנו להיות שיפוטיים וביקורתיים יתר על המידה. גם ללמוד לסלוח ולקבל זה שיעור לא פחות חשוב בזמנים אלה.

באופן כללי יש תחושה של חוסר שקט באוויר, תחושה שמנסים לבנות דברים והם מתפרקים. זה התחיל עם האנרגיה הקשה של שבתאי ואורנוס וכעת עם הירח המלא בתולה. האנרגיה והתחושות שצריך לעשות ולשנות קורית משום שהירח והשמש במזלות משתנים. ושניהם נמצאים בעת הירח המלא בזווית הרמונית לאורנוס. אז יש צורך לשנות, אבל אנחנו עדיין נתקלים בהתנגדות בגלל שאורנוס עדיין מושפע מהזווית שלו עם שבתאי.

ולכן כשיש לנו 5 כוכבים במזלות הקבועים (שבתאי, יופיטר, מרקורי, אורנוס ומאדים) לעומת 4 במזלות המשתנים (השמש, הירח ונוס ונפטון) לכן עדיין מרגיש לפעמים שהדברים משתנים בקצב איטי מדיי. לכוכבים במזלות הקבועים (שהם כעת בשור ובדלי) יש נטייה ללכת בדרך שלהם, להתעקש, ללכת עד הסוף ולהתנגד. הבעיה היא שלפעמים המזלות הקבועים לא יודעים מתי להפסיק להיאחז ולהתעקש. וכאן נכנסים המזלות המשתנים (בדגש הפעם על בתולה ודגים) שמזכירים לנו שלפעמים צריך להכיל, לשחרר ולא להיתקע במקום.
בנוסף, שבתאי וכירון עושים 150 לירח כל אחד מצדו – מה שיוצר צורת יוד בשמיים שהיא כמו "יד הגורל" או "אצבע אלוהים". שבתאי מדבר על אחריות ובגרות, כירון מדבר על החלק הכואב שקשה לנו איתו, הירח מדבר על הביטחון והרגשות שלנו שעולים חזק. מתוך כל זה עולה התחושה שאנחנו לא מספיק טובים ושצריכים להוכיח את עצמנו יותר או להוכיח את העמדות שלנו ובסוף אנחנו אלה שנפגעים. השמש במזל דגים שנמצאת באמצע בין שבתאי לכירון כנראה היא שוב הפתרון כעת לכל התחושות הללו.
בכל המקומות האלה מתעוררים הקונפליקטים שאותם אנחנו חיים במציאות היום-יומית שלנו. אחד הקונפליקטים החזקים שעולים כעת הוא עניין החיסונים. לא מובן לי איך אבל הגענו למצב שאנחנו מחולקים לשני מחנות – מחנה ה"בעד חיסונים" ומחנה ה"נגד החיסונים". כל מחנה מציף חזק את האג'נדות והאמונות שלו. וכרגע לא משנה איפה כל אחד מאיתנו נמצא (וגם דעתי בנושא לא רלוונטית) – אבל הגיע הזמן ששני המחנות ישחררו. אף אחד כבר כנראה לא באמת יצליח לשנות את החשיבה של הצד האחר. מי שהחליט לכאן או לכאן כבר השתכנע. כעת הגיע הזמן לשחרר…
אנרגית החודש של מזל דגים דורשת מאיתנו הרבה יותר חמלה, הכלה וקבלה האחד של השני. וזה דבר קשה במיוחד כשמדובר בחברים שלנו או בני משפחתנו.

ובתוך כל זה – אופטימיות! האירוע הכי משמח הוא מעברה של ונוס לדגים.
כשונוס נמצאת בדגים אנחנו יכולים להיות יותר יצירתיים, מלאי דמיון עם רגישות גדולה יותר האחד כלפי השני. אמפטיה והכלה למרות הכל לצרכי האחרים חשובה כעת. ונוס מבקשת מאיתנו יותר חמלה לאחרים, ובמיוחד לאלו שאנחנו מתנגדים לדעתם. ואסור לשכוח את מילת המפתח – אהבה. ונוס במזל דגים כנראה מבטאה את האהבה בצורה הכי קסומה שיכולה להיות…
הירח שיהיה בהיבט מול ונוס עשוי להציף את הקושי בין הצד הרגשי הביקורתי לצד שרוצה להתמסר לאהבה, חשוב לאזן בין השניים. כמו כן, לא משנה באיזה מזל נמצאת ונוס אצלכם, אני ממליץ להיפתח לאנרגיה הקסומה שלה החודש. לצאת החוצה, ליהנות מהאוויר, מהים, מבילוי בחיק אהובכם וכמובן שלרווקות ולרווקים ונוס הזאת עשויה להאיר פנים…

הירח בבתולה נשלט ע"י מרקורי שלאחרונה סיים את נסיגתו. אך עד ה-13.3 הוא עדיין מושפע מצל הנסיגה. לכן אמליץ לכם לקבל תובנות אבל להתחיל לפעול רק בירח החדש הבא שחל גם הוא ב-13.3.
כמו כן, הירח המלא והשמש נמצאים הפעם כמעט ב-90 לצמתי הירח (הם הדרקונים). יש כאן מאבק בין הסמוי לגלוי. הירח המלא מנסה לחשוף כשהשמש מנסה להסוות ולהסתיר כעת בגלל שהיא במזל דגים. התחושה בשילוב זה היא שעדיין רב הנסתר על הגלוי. הירח והשמש שמקבלים זווית הרמונית מאורנוס יכולים להתעלות כעת מעל האגו וזו הזדמנות גם שלנו להתעלות מעליו. הזווית הבאה של הירח המלא היא לנפטון ולכן עדיין נחייה החודש תחת התחושה של "רב הנסתר על הגלוי".
ובתוך כל זה אני מוצא את עצמי תוהה כמה האווירה הזאת מתאימה לפורים. ומהצד השני דווקא השנה אנחנו אולי הכי פחות מרגישים את אווירת הפורים. ולמרות שכמעט כל פורים אני מתחפש (כיאה לאופק תאומים שלי), השנה בא לי רק לעטוף את עצמי בשמיכה ולישון. האמת? שזה גם לגיטימי לפרוש קצת כעת ולצבור כוחות לקראת מחזור הירח הבא…

מאחל לכל הדגים, הדגות והדגיגונים יומולדת שמח, ולכולנו תחושת הקלה ושחרור…

הגיבו עם פייסבוק

שלחו תגובה